پیش‌بینی ورود ۱۴۵ هزار گردشگر سلامت به مشهد در سال ۱۴۰۳ مصرف کدام کنسروها ممنوع است؟ طرز تهیه کیک توت‌فرنگی با مارمالاد و کرم کاستارد + عکس کشف ۷۳ فقره سرقت ضبط و پخش خودرو در مشهد دستبرد ۸ میلیاردی به یک ساعت‌فروشی در مشهد ویدئو | فرود بدون چرخ یک هواپیمای باری در فرودگاه استانبول پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش‌های رگباری در مشهد چه مقدار آب برای سلامت کلیه‌ها لازم است؟ بهترین روش برای نو و تمیز نگه‌داشتن فرش‌ها علت چرخش مچ پا چیست؟ عوامل خطر «زوال عقل زودرس» را بشناسید خوابیدن روی زمین برای کمردرد خوب است یا بد؟ ترفند‌های مفید و کاربردی برای تمیزکردن و مراقبت از وسایل چوبی هشدار فرماندار طرقبه-شاندیز به گردشگران برای احتمال وقوع سیلاب (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارتباط جالب ایجاد نفخ با کمبود یک ویتامین خواص ویژه موز سیاه شده که نمی‌دانستید اعزام بیش از ۸۷ هزار زائر سرزمین وحی از ۲۱ فرودگاه کشور توضیحات جدید وزیر کار درباره حقوق بازنشستگان و اصلاح حقوق کارگران (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۲۰ درصد زوج‌های ایرانی نابارورند | حرارت موبایل یکی از عوامل ناباروری در مردان
سرخط خبرها

۲ کشته در سیلاب خراسان رضوی

  • کد خبر: ۸۰۷۴
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
۲ کشته در سیلاب خراسان رضوی
گزارشی از بارندگی‌های گسترده به همراه سیل و آب گرفتگی که غرب و شرق کشور را درگیر کرد

سهیل دیبا - ابر‌های سیاه، اوایل هفته گذشته از مرز‌های غربی وارد کشور شدند. ورودشان موجی از بارندگی‌های گسترده را به همراه داشت. ابر‌های سیاه که گویا قصد نداشتند استان‌های غربی و جنوب غربی را ترک کنند، دوباره هراس به دل ساکنان شهر‌های سیل زده ابتدای سال انداختند. تخریب سازه پل تازه تأسیس برای عبور شهروندان در شهر معمولان، یا جاری شدن سیل در شهر‌های استان خوزستان، خواب را از چشم اهالی پراند. این بار به خیر گذشت و خسارت‌ها جدی نبود، اما شاید بتوان آن را هشدار جدی طبیعت نامید، هشداری که با گذشت یکی دو روز در خراسان رضوی نیز تکرار شد و متأسفانه منجر به جان باختن دو نفر شد.
روز‌های پایانی هفته گذشته، پیش از آغاز بارندگی‌های گسترده در پهنه خراسان رضوی، هشدار‌هایی از سوی نهاد‌های مسئول همچون هواشناسی و مدیریت بحران استانداری به آب گرفتگی و جاری شدن سیلاب، اعلام شد.
هم زمان با اعلام این هشدار‌ها و آماده باش دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با بحران‌های احتمالی، نخستین حادثه‌ها با آب گرفتگی‌های محدود پس از ساعت‌ها بارندگی در بخش‌هایی از مشهد به وقوع پیوست.
علیرضا صحراگرد، مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد، درباره این حوادث شهری اعلام کرد: بر اثر بارندگی‌های عصر پنجشنبه گذشته برخی از معابر مشهد از جمله حاشیه بولوار احمدآباد، حاشیه خیابان الندشت، راستگرد پل قائم و خیابان‌های پورسینای ۱۷ و ۴۰دچار تجمع آب شدند که تمام آب گرفتگی‌ها از سوی عوامل کارگری خدمات شهری و ماشین آلات جمع آوری آب‌های سطحی، برطرف شد.


تربت جام رکورددار بارش ها.
اما آب گرفتگی‌ها در دیگر شهرستان‌ها و نقاط استان هم تکرار شد و در برخی نقاط شاهد وقوع سیل بودیم. شهروندان در شهرستان تربت جام سیلاب را با شدت بیشتر و نزدیک‌تر احساس کردند. از شب جمعه تا روز گذشته ۱۳ شهرستان در خراسان رضوی بارندگی داشتند که بیشترین آن مربوط به تربت جام با ۲۳ میلی متر بود.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی، نخستین مسئولی بود که خبر وقوع سیل در تربت جام را تایید کرد و گفت: متأسفانه در پی جاری شدن سیل در این شهرستان که باعث آب گرفتگی مناطق مختلف شهر و ایجاد رسوبات و گل و لای شد، خسارت‌هایی به شهروندان وارد شد.

سقوط مرگ بار زانتیا درون سیل
به گفته حجتعلی شایانفر، به علت محدودیت دید و آب گرفتگی جاده یک خودروی زانتیا با دو سرنشین شامگاه پنجشنبه از روی یک پل به درون رودخانه خروشان سقوط کرد و اسیر قدرت و سرعت آب شد.
با اعلام این حادثه بلافاصله عوامل امدادی و تیم‌های جست وجوی هلال احمر خراسان رضوی پای کار آمدند و عملیات نجات سرنشینان خودرو آغاز شد. امدادگران در همان ساعات اولیه پیکر بی جان یکی از سرنشینان را از آب بیرون کشیدند، اما دیگر سرنشین این خودرو مفقود شد. به گفته معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، هم زمان با اعلام مفقودی یک نفر در سیلاب، عملیات جست و جو آغاز شد. این عملیات سخت در حالی ادامه یافت که احتمال وقوع حادثه برای امدادگران ما نیز وجود داشت.
ابراهیم بهمن آبادی به ریشه وقوع این سیل پرداخت بار و گفت: جاری شدن سیل حاصل از بارش تگرگ در ارتفاعات بزد و ورود سیلاب به کانال‌ها و رودخانه‌های فصلی منتهی به جاده اصلی تربت جام، علت اصلی سقوط این خودرو به رودخانه بود که پس از ساعت‌ها جست و جو در نهایت پیکر بی جان دیگر سرنشین خودرو کیلومتر‌ها دورتر از نقطه حادثه شناسایی و از آب بیرون کشیده شد.

ادامه سیلاب در خواف
سیلاب تنها در مشهد و تربت جام خودنمایی نکرد و شهرستان خواف دیگر شهرستانی بود که مسئولانش در پی بارش‌های نخستین باران‌های پاییز با جاری شدن سیل در مسیل‌ها و راه‌های روستایی مواجه شدند.
بنابر اظهارات ابراهیم نصری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی، در پی سیلاب و آب گرفتگی‌های روز‌های گذشته جاده‌های روستایی ابراهیمی به زوزن و لاخی برکا به چهارگچی در شهرستان خواف مسدود شد.
با دستور ویژه علیرضا رزم‌حسینی، استاندار خراسان‌رضوی، معاون عمرانی استانداری و مدیرکل مدیریت بحران استان برای بررسی دقیق وضعیت مناطق سیل‌زده راهی تربت‌جام شدند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->